Қызылорда облысы Байқоңыр қаласы М.О.Әуезов атындағы №6 орта мектеп география пәні мұғалімі Жумабаева Шарбану Дарикуловна Тәрбие сағатының тақырыбы: «Мен және менің құқығым.»

Қызылорда облысы Байқоңыр қаласы
М.О.Әуезов атындағы №6 орта мектеп
география пәні мұғалімі
Жумабаева Шарбану Дарикуловна
Тәрбие сағатының тақырыбы: «Мен және менің құқығым.»
Мақсаты: оқушыларға адам құқықтары жайлы түсінік беру, құқықтық нормативтік актілерді орындай білуге, құрметтей білуге үйрету, адамгершілікке, силастыққа елжандылыққа үйрету, құқықтық сауаттылыққа тәрбиелеу.
Оқушылардың ойлау, тыңдау, өз ойларын еркін жеткізе алу мәдениетін дамыту.
Көрнекілігі: слаид, суреттер, ситуациялық сұрақтар.

Барысы: 1.Ұйымдастыру
2. Ән-ұран
3.Тәрбие сағатының мақсатымен таныстыру
Кіріспе:
Құқық дегеніміз не? Біз ең алдымен осы сұраққа жауап берейік.
«Құқық дегеніміз – мемлекет шығарып бекіткен тәртіп ережелерінің жиынтығы», ол заңмен қаралады. Адамның құқықтары мен бостандықтары туралы заң 1948 жылы 10 желтоқсанда қабылданды. 20.11.1989 ж БҰҰ-да «Бала құқықтары туралы» Конвенция қабылданды.
Жастардың саясатқа араласуына, өз ойларын ашық айтуларына, өз мүдделерін, құқықтарын қорғауына толық провасы бар. Ол үшін кез келген жас өз құқығын білуі қажет. БҰҰ Бала құқығы туралы Конвенциясының қабылданғанына 25 жыл, біздің елбасымыздың сол Конвенцияға қол қойғанына 22 жыл. Адам дүниеге келгеннен кейін оның өмірін, денсаулығын, тыныштығын қорғайтын Ата Заңымыз. Қыпшақ халқындағы «Куманикус Кодекісі», яғни кумандар заңдары, 16-ғасырдағы Тәуке ханның «Жеті жарғысы» сияқты заңдары қазіргі тәуелсіз қазақ елі Конститутциясының бастамасы болып табылады. БҰҰ-ның Бала құқықтары туралы конвенциясы әрқайсысы белгілі бір құқықты сипаттайтын 54 баптан тұратын бала құқықтары туралы құжат. Конвенция бала ретінде 18 жасқа толмаған тұлғаны санайды.
Конвенцияның ережелерін бақылаудың халықаралық механизмі бар, ол бала құқықтары жөніндегі комитет. Қазақстан Республикасы осы Конвенцияны 1994 жылы 8-маусымында бекіткен.
Бала құқықтары туралы халықаралық конвенциядан үзінді:
Мемлекет әрбір баланың өсіп, жан-жақты дамуын қамтамассыз етеді.
Әрбір бала өз отбасында, ата-анасымен бірге өмір сүруге құқылы.
Бала мәдени тынығуға және демалуға құқылы.
Бала өз ойын еркін айтуға құқылы.

Бала денсаулығын сақтауға, емделуге құқылы.
Баланы кемсітуге ешкімнің құқығы жоқ.

2-бөлім. Ситуациялық сұрақтар қою арқылы оқушылардың пікірін тыңдау.
1.Киген киіміне қарап баланы мазақтау құқық бұзушылыққа жата ма?
2. Балалар тәртіпбұзушылық фактілері болған жағдайда ешкім көрмейді деп ойлайды. Өздерін еркін ұстап, басқа балаларға өктемдік жүргізеді. Бұны жасыру дұрыс па?

1. Бала неше жастан бастап қылмыстық жауапкершілікке тартылады ?

2. Топтық төбелестің жазасы қандай?

3. Қандай жағдайдағы қылмыс абайсыз жасалынған қылмыстың қатарына жатады?
4. Жасөспірімге қолданылатын жазаның ең ауыр түрі қандай?

5. Бопсалау қылмыстың ауыр түріне жата ма?

6. Спирттік ішімдік ішіп ұсталған жағдайда жасөспірімге қандай жаза қолданылады?

Оқушының құқы мен міндеттері:

Баланың құқықтары туралы заң 2002 жылы 8 тамызда күшіне енгізілді. Бұл заң 10 тараудан, 53 баптан тұрады.
Оқушы ең алдымен :
- білім алуға,
- емделуге,
- демалуға
— өз ойын, көзқарасын білдіруге
Құқылы.

- Мектеп ережесін сақтауға,
— Қоршаған ортаны ластамауға,
- өз сыныптастарына кедергі жасамауға
- ата-анасын тыңдауға,
- басылымдарға жазылуға,
Міндетті.

Қорытынды: Сұрақтарға жауап алу арқылы оқушылардың пікірін тыңдау.
Ойын: «Ой, жарайсың!»
Шарты: ортаға үш оқушы шығады. Әр қайсысы кезекпен өз бойындағы жақсы қасиеттерін айтады. Ойынды жүргізуші әр бір жақсы қасиеттеріне «ой,жарайсың!» деп қол соғады. Көп қол соғуға ие болған оқушы жеңіске жетеді.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>